مقالات فنی

معایب قیرگونی و ایزوگام

معایب قیر و گونی و ایزوگام و مواد حلالی

معایب قیرگونی و ایزوگام

در گذشته دور ، عدم وجود محصولات نانو تکنولوژی که قابلیت اجرایی ساده و سریع داشته باشند و همزمان مقرون بصرفه نیز باشند  باعث استفاده گسترده از محصولات پایه نفتی در سالیان گذشته شده بود به گونه ای که اکثر مردم، تا سطحی با قیر یا ایزوگام سیاه پوشیده نشده بود احساس می کردند آب بندی نشده است!!! این ذهنیت تا سالها پیش نیز ادامه داشت !

این موضوع که قیر و گونی و ایزوگام تنها گزینه انتخابی در سالیان گذشته جهت ایزولاسیون و آب بندی سطوح و دیواره ها بوده را نمیتوان نادیده گرفت ولی بیش از سه دهه است که مواد نانو تکنولوژی آب بند کننده و مقاوم کننده وارد صنعت ایزولاسیون ساختمان و سازه ها شده اند.

شرکت NSG در سال ۱۳۷۹ بعنوان اولین و تنها ارائه کننده محصولات نانو تکنولوژی در ایران با اجرای بیش از صد ها پروژه اجرایی آب بندی و دایر نمودن همایش های متعدد فنی توانسته است دیدگاه مشتریان خود را به نحو شایسته ای به محصولات نانو و کاربرد های برتر آن آشنا کند.

ایجاد اطمینان و تعهد به اجرا از عمده فعالیت های این شرکت در ده سال ابتدای کار بود تا مهندسین و متخصصین را قانع نماید که محصولات این شرکت قادرند بدون مشکلات و عوارض زیست محیطی باعث آب بندی و مقاوم سازی سازه هایشان شود .

عمده معایب قیرگونی و ایزوگام

 فاسد شدن عایق پس از ۶ ماه (از زمان تولید ) بعلت عدم نگهداری مطلوب ( باید بصورت عمودی در دمای ۵ تا ۳۵ درجه نگهداری شود )، کم بودن طول عمر مفید، تغییر شکل و برجستگی در محل آسیب دیده، تجزیه شدن بر اثر اشعه ماورابنفش، تجزیه شدن در دمای زیاد وتبدیل آن به ذغال توأم با اشتعال، تغییر شکل در مقابل فشار و حلال ها، پوسیدگی عایق به مرور زمان، پارگی بر اثر نشستهای احتمالی ساختمان، هزینه قایل توجه ترمیم .

ایجاد خطرات کارگاهی و نیز آلودگی های زیست محیطی، عدم امکان تردد در سرما و گرما روی لایه ها، امکان رشد خزه، باکتری و میکروب ، فرار از نقاط گرم سازه به سمت نقاط خنک تر ، عدم چسبندگی ملات به قیرگونی و ایزوگام که نیاز به نصب توری و فنس را قبل از سیمانکاری الزامی میکند ، تمایل شدید قیر و ایزوگام جهت توسعه حریق و آتش سوزی و تولید گاز های سمی در زمان آتش سوزی، بوی بد و تولید دود و گازهای سمی پنهان که باعث سیاهی رنگ ، افت سطحی و دیگر معضلات فنی در سطح سازه می گردد ، سست نمودن لایه های زیرین ، ایجاد مواد سمی در مواجه با آب در مخازن آب آشامیدنی و ایجاد ترک های شدید ، همگی این معایب نشان می دهد که این روش سنتی فاقد استاندارد لازم جهت مصرف در لایه های ایزولاسیون بوده و به همین علت، استفاده از آن در حد گسترده ای کاهش یافته و رو به انحطاط می باشد.

آب بندی و مقاوم سازی سازه ها با محصولات Z90, B70, N50 نه تنها کیفیت ، دقت و سرعت کار را بالا می برد بلکه هزینه های اجرای ایزولاسیون را نیز در کل پایین می آورد

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 2 =