مقالات فنی

معرفی محصولات NSG CO

معرفی محصولات NSG CO

 نفوذ رطوبت و نشت آب به داخل ساختمانها ، هدر رفتن آب مسیر های هدایت کننده آب ، مانند نهرها و جوی ها ، نشت آب مخازن و استخرها همگی از مشکلاتی هستند که از گذشته تا امروز صنعت ساخت و ساز را به چالش کشانده و مهندسین و دست اندر کاران این رشته همواره به دنبال ارائه روش های مطمئن و ماندگار در رفع این معضل بوده اند.

چرا که در جائی باید از ورود آب به عنوان یک عامل مخرب از خارج به داخل سازه ممانعت شود و در جائی دیگر باید با ساخت سازه ای مناسب با کاربری هدایت و ذخیره سازی از نشت و خروج آب از آن جلوگیری گردد.

امروزه راهکارهای متفاوتی جهت کنترل ورود و خروج آب و رطوبت در پروژه های عمرانی وجود دارد ، ولی تصمیم گیری در این باره به علت محدودیت در انتخاب ، در بازار ایران ، همیشه توام با نگرانی است.

با توجه به سرمایه گذاری کلان در سایه توجیهات اقتصادی و تعدد آیتم های موجود در صنعت مهندسی ساختمان ، نگاه تخصصی به هر یک از این اقلام با عنایت به سرعت تحولات علمی و عملی اهمیت ویژه ای یافته است.

گروه تخصصی و مهندسی NSG ، با رویکردی علمی و تخصصی در زمینه تحقیق وشناخت محصولات اروپایی و با بکارگیری تجربیات و روشهای اجرایی روز با همکاری معتبرترین شرکت های اروپائی تولید کننده مواد اولیه ، انتخابی مطمئن و اقتصادی را به صنعت مهندسی عمران عرضه می دارد.

کلیه مصالح ساختمانی که از مواد معدنی ساخته می شوند دارای خاصیت موئینگی در جذب آب می باشند و ذاتا سطوحی آب دوست و جاذب به شمار می روند .

. استفاده از اندود های منشعب از قیرو مواد نفتی به عنوان متداول ترین روش در بستن سطوح و ممانعت از ورود و خروج آب در چند دهه اخیر در ایران رایج بوده و در تصمیم گیری های فنی در این خصوص به عنوان اولین و شاید تنها راه حل، انتخاب می گردند.

شاید این انتخابها راه حل مناسبی برای بعضی از کاربردها بوده اما در بسیاری از شرایط به عنوان تنها آلترناتیو ، مورد استفاده قرار گرفته و هرگز پاسخ شایسته ای به نیاز متخصصین و مشتریان آن داده نشده است ، که همین امر عدم اطمینان و نگرانی های پایان ناپذیر مهندسان این صنعت را سبب شده است .

با نگاهی به این موضوع در عرصه ساخت و ساز مدرن در خواهیم یافت که امروزه با توجه به :

– عدم کارائی اندود های قیری در مواضع مختلف

– مشکلات زیست محیطی و خطرات سلامتی ناشی از استفاده از مشتقات نفتی

– افزایش روز افزون قیمت نفت و مشتقات نفتی

– خطرات اجرایی ناشی از روش های گرم کردن و ذوب کردن قیر و محصولات و مشتقات آن

– عدم پایداری در چسبندگی ، انعطاف پذیری و انسجام اندودهای قیری و مشتقات آن در شرایط آب و هوایی مختلف منطقه ای و فصلی

– نیاز به گروه های تخصصی اجرایی

– آسیب پذیری زیاد و امکان سوراخ شدن در حین و پس از اجرا و قبل از ایجاد روکش محافظ

– عدم امکان اجرای روکش محافظ با استفاده از مصالح ساختمانی مانند دوغاب و ملات های سیمانی و موزائیک و سرامیک و سنگ و… بدون استفاده از واسطه .

استفاده از اندود های قیری و محصولات قیر پایه در تمامی کشورهای پیشرفته در زمینه صنعت ساختمان بسیارکمتر و محدودتر از حجم استفاده آن در ایران است .

برخی از مکان های کاربرد محصولات NSG:

– آب بندی کردن کلیه سطوحی که در معرض آب ریزی و آب گیری مستقیم قراردارند.

– چسبندگی فوق العاده به انواع سطوح و یکپارچه سازی سطوح متفاوت

– ایزوله کردن دیواره ها و کف سرویس های بهداشتی ، حمام ، استخر و سونا و جکوزی ، آشپزخانه، تراس ، انواع  آب نماها ، مخازن آب آشامیدنی ، استخر و حوضچه های پرورش ماهی و ….

– ایزولاسیون زیر زمینهای مرطوب و یا با قابلیت نم کشی از سطوح جانبی

– ترمیم و آب بند کنندگی در داخل فضاهای ساختمان بدون بو

– ایزوله کردن پی و شناژ بدون ایجاد محدودیت برای دیوار چینی و استفاده از توری و ….

– دیوار های حائل که پس از خاک ریزی در معرض رطوبت قرار می گیرند.

– ایجاد یا روکش کانالهای هدایت آب های زمینهای کشاورزی بدون پرت آب

– پر کردن ترک های سطوح و دیواره های بتنی و سیمانی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 4 =