مقالات فنی

ترمیم و بندکشی واش بتن محوطه حیاط

ترمیم و بندکشی واش بتن محوطه حیاط

یکی از دلایل اصلی ضعف در فرش کردن سنگهای محوطه حیاط و لقی و پوکی زیر سنگ فرش ها عدم اجراء صحیح واصولی میباشد ، بدین معنی که سنگهای کف محوطه را به روی ملاتی که تقریبا آب خود را از دست داده (خشک شده) قرار می دهند و همچنین فاصله بین سنگها که می بایست بوسیله دوغاب پر شود و باعث ایجاد درزگیری گردد، رعایت نمی شود به حدی که سنگها به همدیگر چسبیده و اجازه نفوذ دوغاب را نمی دهند . در چنین شرایطی می بایست تمامی بندکشی ها توسط سنگ فرز باز شوند و بعداز پاکسازی کلیه بند ها از هرگونه خاک و سنگ ریزه، بوسیله محصول  N50، سیلیس و سیمان دوغابی رقیق ساخته و داخل تمامی بندها ریخته شود. این روش باعث می شود دوغاب تزریقی به زیر سنگها نفوذ کرده و با ملات زیر سنگها ترکیب گردد و ضعف پوکی و لقی  سنگها را برطرف کند.

ترکیب و ساخت دوغاب N50 برای ترمیم و بندکشی واش بتن

محصول N50  را با ۲ واحد آب ترکیب کرده و فاز مایع را آماده می کنیم ، سپس فاز پودری که متشکل از ۱ واحد سیمان به همراه ۲ واحد سیلیس میکرونیزه و یا پودر سنگ الک شده می باشد ترکیب کرده و دوغاب مورد نظر را می سازیم.

زهکشی:

زهکشی به فرآیند خارج کردن آب سطحی اضافی و مدیریت سفره آب زیرزمینی کم عمق گفته می شود که از طریق نگه داشت و مدیریت کیفیت آب برای رسیدن به منافع دلخواه اقتصادی و اجتماعی صورت می گیرید.

در طراحی سیستمهای زهکش زیرزمینی، عمق، قطر و فاصله زهکش ها متغیر های مهم تصمیم گیری می باشندکه بسته به نوع هدف می توان ترکیبات مختلفی از آنها را به کار برد.

هدف از این تحقیق: 

طراحی سیستم زهکش زیرزمینی،به منظور دستیابی به کمترین هزینه های اجرایی و تحلیل عوامل تاثیر گذار بر روی هزینه های سیستم زهکشی می باشد.

به این منظور از تلفیق معادلات هیدرولیکی حاکم بر جریانهای ماندگار زهکش های زیر زمینی و شیوه بهینه سازی الگوریتم ژنتیک استفاده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 3 =